czekolada dietetyczna

Czekolada dietetyczna- czy warto ją jeść?

W ofercie wielu sklepów ze słodyczami znajduje się czekolada dietetyczna, zarówno ta bez cukru (słodzona stewią, ksylitolem czy malitolem), jak i ta o obniżonej zawartości tłuszczu. Zawartość takich słodyczy sprawia, że można po nie sięgać bez obaw o swoją sylwetkę. Ich kaloryczność jest o wiele niższa od tradycyjnych produktów. 

Dietetyczna czekolada- komu jest polecana?

Czekolada dietetyczna będzie świetnym wyborem dla osób, które chcą poczuć cudowny smak czekolady, ale bez konsekwencji dla swojego zdrowia. Produkt ten charakteryzuje się pełnowartościowym składem i obniżoną ilością kalorii. Do przygotowania takich słodyczy nie używa się oleju palmowego, natomiast słodki smak czekolady jest skutkiem zastosowania zdrowszego zamiennika cukru. Zamiennik ten wpłynie pozytywnie na nasz układ trawienny, a przy tym zadba o wyśmienity smak czekolady.

Czekolada dietetyczna została stworzona z myślą o osobach odchudzających się, jako zdrowe słodycze dla cukrzyków, jak i tych na diecie ketogenicznej. Dieta ta polega na zachowaniu w organizmie niskiego poziomu węglowodanów. Kawałek takiej czekolady będzie dla nas pyszną nagrodą, dla jakie postępów poczynamy w okresie odchudzania. Takich słodyczy nie trzeba się bać i nie możemy po nie sięgać bez wyrzutów sumienia. Oczywiście, z ich spożyciem nie należy przesadzać. Czekolada bez cukru bazująca na naturalnych dodatkach słodzących i dobrze przyswajalnym białku może być doskonałym uzupełnieniem codziennej diety wielu osób.

Zdrowa czekolada dietetyczna o smaku kokosowym

Ciekawą propozycją wśród dietetycznych słodyczy jest biała czekolada o smaku kokosowym z dodatkiem migdałów. Odznacza się znakomity smakiem, a ponadto jej skład to w 27 procentach proteiny. Powinniśmy docenić nie tylko jej walory smakowe, lecz także to, że jest całkowicie przyswajalna przez ludzki organizm i zapewnia mu sporą ilość aminokwasów egzogennych. Są one potrzebne do właściwego działania narządów wewnętrznych. Jest ona za to pozbawiona cukrów, a jej słodki smak wynika jedynie z zastosowania w pełni naturalnych składników, czyli zdrowego zamiennika cukru, migdałów i wiórek kokosowych.

Dietetyczna czekolada bez cukru czy jej wersja klasyczna?

Czekolada jest popularnym składnikiem deserów i wielu słodkości. Co ważne, w trosce o nasze zdrowie nie musimy z niej koniecznie rezygnować. Chcąc zjeść zdrowy i pełnowartościowy deser, możemy sięgnąć po czekoladę dietetyczną, zamiast tradycyjnej czekolady, w której znajduje się wiele cukru. Co ważne, taki produkt nie jest wcale gorszy, jeśli chodzi o walory smakowe. Ponadto, nie stanowi ona tak dużego niebezpieczeństwa dla naszej wagi i zdrowia, jak tradycyjna czekolada mleczna czy biała. To pyszna i lepsza dla naszego organizmu przekąska, która spożywana z umiarem nie przysporzy nam problemów. 

Dietetyczna czekolada bez cukru i mleka

Smaczną i zdrową czekoladę dietetyczną możemy przygotować samodzielnie w domu, dla członków naszej rodziny. 

Składniki do przygotowania czekolady:

  • szklanka wody,
  • 150g suszonych daktyli bez pestek,
  • 150g oleju kokosowego,
  • 100g orzechów pistacjowych bez łupin
  • 20g gorzkiego kakao
  • 30g jagód goi

Sposób wykonania:

1. Wyciągamy wcześniej olej kokosowy, aby nabrał temperatury pokojowej.

2. Daktyle zalewamy wodą, po czym gotujemy na wolnym ogniu aż do miękkości. Możemy je też zalać gorącą wodą, a następnie odstawić na kwadrans.

3. Daktyle odsączamy i miksujemy, po czym dodajemy do nich olej kokosowy i kakao. Wszystkie mieszamy, aż do uzyskania jednolitej konsystencji.

4. Dodajemy orzechy i jagody. Mieszamy.

5. Mieszankę wylewamy do podłużnej foremki, wcześnie wyłożonej papierem do pieczenia. Może być to foremka 30×10 cm.

6. Wstawiamy do lodówki na co najmniej 2 godziny, po tym czasie kroimy na kawałki i trzymamy w lodówce.

Czekolada w procesie odchudzania

Czekolada gorzka jest cennym bogactwem składników jak cynk, żelazo i magnez. Ponadto, kakao zawiera antyoksydanty, czyli flawonoidy, które działania pozytywnie na nasze zdrowie. Co ważne, czekolada może też działać korzystnie w procesie odchudzania, o ile będzie jedzona z umiarem. Według naukowców gorzka czekolada pomaga poprawić wrażliwość organizmu na insulinę, dzięki zawartości polifenoli.

To właśnie insulina jest hormonem odpowiadającym za odprowadzenie cukru z krwiobiegu do komórek, gdzie może być wykorzystywany jako energia. W ten sposób może dojść do obniżenia poziomu insuliny we krwi, a co za tym idzie, dojdzie do utraty wagi. Gorzka czekolada zmniejsza również głód oraz apetyt, co jest niezwykle ważne w procesie odchudzania. Spożywanie takich produktów zwiększa uczucie sytości, dzięki czemu szybciej tracimy na wadze. Osoby chcące zrzucić zbędne kilogramy często skarżą się na złe samopoczucie. Tutaj także pomoże nam czekolada, która poprawia nastrój.

Spożywanie czekolady zmniejsza stres i przeciwdziała depresji. Warto więc sięgać po produkty zawierające jak najwięcej miazgi kakaowej, przy zmniejszonej ilości cukru. Czekolada dietetyczna jest zdrową przekąską, po którą mogą sięgać nawet osoby na diecie, oczywiście zachowując zdrowy rozsądek z jej spożywaniem.

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.