czekoladki wegańskie z orzechami

Czekoladki wegańskie – czy mogą zastąpić czekoladę?

Czekoladki wegańskie potrafią zaskoczyć! Nie odbiegają one w kwestii swej różnorodności od tradycyjnych, znanych nam powszechnie czekolad i pralin, bowiem w swoim składzie potrafią zawierać wiele bakalii, przeróżnych musów i galaretek, orzechów lub być białe i mleczne – bez zawartości mleka! Różnica w smaku potrafi być niemal niezauważalna nawet dla największych czekoladowych smakoszy.

Dlaczego przechodzimy na weganizm?

Dieta wegańska jest bardzo restrykcyjna i wielu z nas może nie wyobrażać sobie życia wedle niej. Oczywistym jest, że może zdarzyć się, że wybrana przez nas restauracja nie będzie oferować dań przygotowanych zgodnie z tą doktryną, wielokrotnie trzeba będzie przygotowywać samodzielnie posiłki na wyjście ze znajomymi i należy nauczyć się czym prędzej czytania składów produktów. Dlaczego jednak ją wybieramy?

Dobrze rozplanowana dieta wegańska dbać będzie o zbilansowane dostarczanie do naszego organizmu białka, tłuszczu, węglowodanów i błonnika. Dzięki temu obserwuje się ogromne korzyści zdrowotne takie jak: lepsze funkcjonowanie układu odpornościowego, rzadsze zachorowania na infekcje bakteryjne i wirusowe, zniwelowanie reakcji alergicznych i mniejsza wrażliwość układu pokarmowego, zmniejszenie prawdopodobieństwa zapadnięcia na chorobę nowotworową i doznanie zaburzeń pracy serca, gospodarki hormonalnej oraz zachorowania na cukrzycę. Dodatkowo żywienie się nie odbywa się kosztem cierpienia zwierząt oraz z uszczerbkiem dla kondycji klimatu.

Co jednak z tymi czekoladkami wegańskimi? Czy będąc na tej diecie musimy zrezygnować z dotychczas nam znanych i bliskich słodyczy, w których zdążyliśmy zasmakować? A może zamiennik nie będzie przypominał nam produktu, z którym do tej pory mieliśmy styczność?

Jaka jest różnica smaku pomiędzy czekoladkami wegańskimi a zwykłymi?

Czekoladki wegańskie potrafią zaskoczyć! Nie odbiegają one w kwestii swej różnorodności od tradycyjnych, znanych nam powszechnie czekolad i pralin, bowiem w swoim składzie potrafią zawierać wiele bakalii, przeróżnych musów i galaretek, orzechów lub być białe i mleczne – bez zawartości mleka! Różnica w smaku potrafi być niemal niezauważalna nawet dla największych czekoladowych smakoszy.

Warto przyjrzeć się łatwo dostrzegalnej różnicy w składach czekoladek wegańskich i tradycyjnych. Wegański odpowiednik z racji swoich ograniczeń ma przejrzysty skład, zawierający kilka wypisanych produktów z pominięciem licznych substancji dosładzających i konserwantów, co niestety rzadko można powiedzieć o zwykłej czekoladzie. Jeśli postanawiamy więc poprzez spożycie czekolady podwyższyć sobie nie tylko poziom serotoniny i endorfin (hormonów szczęścia), ale zapewnić również organizmowi dostęp do takich składników odżywczych jak: witaminy A, B1, B2, B3, E i PP, magnez, żelazo, cyn i wapń – postawmy na czekoladki wegańskie. Jeśli w produkcie naprawdę znajdować się będą te składniki odżywcze nie tylko będzie to rozkosz dla naszego podniebienia, ale widok na mnóstwo korzyści zdrowotnych np.: działanie podnoszące nasz nastrój, uspakajające, relaksujące, przyspieszające krążenie krwi, zapobiegające procesom starzenia i działaniu wolnych rodników.

Jeśli ze względu na np. miejsce zamieszania, nie mamy dostępu do zakupu wegańskich odpowiedników produktów, cenną wskazówką będzie sprawdzenie stron internetowych, które oferują szeroki wachlarz przysmaków nie zawierających elementów odzwierzęcych, a niejednokrotnie zaskoczą nas wyglądem, pomysłowością i smakiem. Będzie to też możliwość doskonalenia umiejętności czytania i zapoznawania się ze składami produktów dla osób, dla których przygoda z weganizmem dopiero się rozpoczyna!

Czekoladki wegańskie – czy można zrobić w domu?

Jeśli lubisz gotować i masz chwilkę czasu – przygotowanie czekoladek wegańskich w domu może okazać się dla Ciebie świetną zabawą, po której z dumą pokażesz efekty swojej pracy bliskim Ci łasuchom! Przygotowywać je możesz w ramach zabawy z dzieckiem lub jako własnoręcznie przygotowany prezent od serca. Spójrz na przepis!

Czego będziesz potrzebował?

Przygotuj formy do pralin, olej kokosowy (0,5 pojemności szklanki), ciemne kakao (0,5 pojemności szklanki), syrop klonowy (0,3 pojemności szklanki). Dodatki, które możesz wykorzystać to m.in. suszone wiórki kokosowe i orzechy włoskie (po jednej garści).

Przygotowanie:

  • Delikatnie mieszając, rozpuść olej kokosowy w małym garnku na średnim ogniu,
  • Dodaj kakao i syrop klonowy po czym dokładnie wymieszaj wszystkie składniki,
  • Gdy składniki rozpuszczą się, możesz zdjąć garnek z palnika i rozlać masę równomiernie do foremek do pralin,
  • Posyp wierzch przygotowanych czekoladek wybranymi przez siebie dodatkami – nie bój się próbować nowych i swoich wariacji!
  • Foremki umieszczamy w zamrażarce, aż praliny staną się twarde czyli około 90/120 minut.

Weganizm wprowadza restrykcję w kwestii spożywania pokarmów zwierzęcych i odzwierzęcych tj.: mięso, ryby, owoce morza, mleko, miód. Weganie jednocześnie odchodzą od używania skórzanych butów i pasków oraz innych elementów ubioru, które powstawały z krzywdą dla żywych stworzeń. Choć dieta ta kosztuje wiele wyrzeczeń okazuje się, iż stosując się do niej, nie musimy jednak rezygnować ze wspaniałego smaku czekolady!

Prowadzenie zdrowego trybu życia, zgodnego z naszym stanowiskiem etycznym i chęcią wspierania klimatu, nie musi więc być obarczone wyrzeczeniami nie do przejścia, a może stać się ciekawą, kreatywną przygodą. Weganizm nie musi zabierać nam uwielbianych dotychczas smakołyków, a otwierać nam drzwi, do ich nowych wariantów!

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.