zdrowe ketogeniczne słodycze

Ketogeniczne słodycze- czym są i co mogą zawierać w składzie?

Przejście na dietę ketogeniczną nie musi oznaczać rezygnacji ze wszystkich słodkości. Pomimo tego, że taki sposób odżywiania wyklucza cukry proste, to jednak istnieją ketogeniczne słodycze, w których to zastosowano dla nich alternatywę. Produkty te są zdrowsze od klasycznych łakoci. Co ważne, można je też przygotować samodzielnie, wiedząc z jakich składników korzystać. Odpowiednio zbilansowana dieta może uwzględniać słodycze, które jeśli są właściwie przyrządzone, mogą nawet zastąpić posiłek.

Ketogeniczne słodycze- czym właściwie są?

Częstym problemem osób, które chcą schudnąć jest niepochamowana chęć na coś słodkiego. Dieta ketogeniczna eliminuje cukry proste, jednakże istnieją dla nich niskowęglowodanowe zamienniki. Ketogeniczne słodycze to produkty zdrowe, ekologiczne, które pomagają zrzucić zbędne kilogramy. Słodycze keto muszą jednak spełniać pewne warunki, aby mogły być zastosowane w diecie. Przede wszystkim nie mogą być to łakocie zrobione z: cukru, mlecznej czekolady, mąki pszennej, owoców.

Zamiast nich w przygotowaniu takich przysmaków używa się ich niskowęglowodanowych zamienników. Co ważne, nie może w nich znajdować się cukier pod wszelakimi postaciami (syropy, miody, fruktoza itp.). Alternatywą dla niego są słodziki, najlepiej o zerowym indeksie gliemicznym (erytrytol, stewia). Zamiast mąki pszennej sprawdzi się natomiast mąka migdałowa, sezamowa, czy kokosowa. Słodycze ketogeniczne nie mogą zawierać rafinowanego tłuszczu, czy też jakichkolwiek tłuszczów utwardzanych. Alternatywą dla nich jest masło lub olej kokosowy.

Ketogeniczne słodycze- co zawierają?

Ketogeniczne słodycze mogą zawierać w składzie takie produkty naturalne, jak:

  • pełnotłusty serek śmietankowy,
  • mąka migdałowa,
  • mąka kokosowa,
  • śmietana do ubijania,
  • proszek kakaowy, masło kakaowe,
  • niesłodzony kokos,
  • krem kokosowy lub mleko kokosowe,
  • chipsy czekoladowe,
  • jagody, limonka, cytryna,
  • masło, olej z awokado, olej kokosowy,
  • masło migdałowe, orzechowe,
  • orzechy i nasiona.

Zdrowe przysmaki w diecie keto charakteryzują się przede wszystkim tym, iż nie zawierają żadnej formy cukru, zbóż i mąki. Nie ma w nich też takich produktów słodzących jak miód czy syrop klonowy. Klasyczne łakocie często produkowane są przy wykorzystaniu sztucznych słodzików, które są bogactwem węglowodanów, dlatego należy je wykluczyć z diety. Keto jadłospis przewiduje jednak połączenie takich zdrowych cukrów jak: erytrytol, stewia czy ksylitol. Najważniejsze w diecie ketogenicznej jest to, aby ograniczyć spożywanie węglowodanów do minimum.

Gotowe ketogeniczne słodycze

W sklepach ze zdrową żywnością zarówno tych stacjonarnych, jak i internetowych, dostępne są gotowe ketogeniczne słodycze. Wśród nich dostać można keto czekolady, batony, ciastka czy kremy do smarowania. W przypadku wyboru gotowych produktów, należy zwrócić uwagę na ich skład. Na liście nie powinny znaleźć się jakiekolwiek niepożądane substancje. W diecie ketogenicznej cenna jest zwłaszcza gorzka czekolada. Jest to doskonałe źródło błonnika pokarmowego, niezbędnego w tym sposobie odżywiania się. Gorzka czekolada wspiera procesy trawienne przeciwutleniaczy i zwiększa poziom dobrego cholesterolu we krwi. Takie łakocie obniżają również ciśnienie tętnicze krwi.

Czekolada zawiera też cenne dla zdrowia organizmu minerały, jak: miedź, żelazo, magnez i mangan. Dobrym pomysłem jest też samodzielne przygotowanie łakoci. Dzięki temu, możemy mieć pewność, że w ich składzie z pewnością nie znajdą się niepożądane składniki. Wiele różnych przepisów można znaleźć w Internecie. Co ważne, są one proste i opierają się tylko na kilku składnikach. Świetnym pomysłem na zdrowy przysmak jest pyszny pudding z chia, do którego potrzebne jest jedynie mleko kokosowe, ziarna chia i ekstrakt z wanilii. Innym pomysłem na zdrową przekąskę keto jest smoothie borówkowe, które zrobimy z takich składników jak: borówki, mleko kokosowe, ekstrakt z wanilii, sok z cytryny.

Jak dobrze wybierać ketogeniczne słodycze?

Wybierając ketogeniczne słodycze, należy zwrócić uwagę na liczbę węglowodanów, jaka została ukazana w ich składzie. Osoby, które zdecydowały się na dietę ketogeniczną mogą spożywać dziennie jedynie 20-50 gramów węglowodanów. Warto też pamiętać, że rodzaje słodzików zastosowanych w łakociach wpływają na poziom cukru we krwi. Niewielki wpływ na poziom glikemiczny ma zwłaszcza stewia, alluloza i erytrytol.

Co ważne, ketogeniczne cukierki, batony czy czekolada mają niską zawartość węglowodanów, aczkolwiek nie są wcale pozbawiane kalorii. Znajduje się w nich pewna ilość alkoholi cukrowych, należy więc spożywać je w rozsądnych ilościach, gdyż mogą powodować wzrost wagi. Trzeba też wiedzieć, że niektóre gotowe łakocie dla ketonów zawierają sztuczne słodziki, które działają niekorzystne na zdrowe bakterie obecne z jelitach. Przez to dochodzi do zaburzania wytwarzania cukru przez organizm, a tym samym przybierania na wadze.

Będąc na diecie ketogenicznej należy pamiętać, aby była ona urozmaicona i pełnowartościowa. Słodycze ketogeniczne mogą być jej częścią, należy jednak wiedzieć, jakie zdrowe produkty wybierać oraz to, jakich składników unikać.

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.