zdrowe słodycze na diecie

Jakie zdrowe słodycze można jeść na diecie?

Dieta redukcyjna większości osób kojarzy się z restrykcyjnym jadłospisem, w którym nie ma miejsca na słodycze. Każdy jednak lubi pozwolić sobie na coś słodkiego w ciągu dnia, nawet będąc na diecie odchudzającej. Z pomocą przychodzą zdrowe słodycze, które można bez wyrzutów sumienia wdrożyć w swoje codzienne menu. Jakie więc zdrowe słodycze są polecane na redukcji? Z poniższego artykułu dowiesz się, na jakie zdrowsze odpowiedniki tradycyjnych słodkości warto zwrócić uwagę. Zapraszamy!

Czy słodycze na diecie są dopuszczalne?

Przechodząc na dietę odchudzającą, należy zmodyfikować swój dotychczasowy jadłospis i zmienić nawyki żywieniowe. Warto zadbać o regularność posiłków i jakość wykorzystywanych produktów. Należy również brać pod uwagę kaloryczność dań oraz rozłożenie makroskładników w ciągu całego dnia. Największym problemem na redukcji są jednak słodycze, które przez większość z nas są uwielbiane i chętnie spożywane. Prowadzenie zdrowego trybu życia i pilnowanie jadłospisu nie oznacza jednak, że należy je całkowicie wykluczyć ze swojego planu dnia. Najważniejszym aspektem, który pozwala zrzucić nadprogramowe kilogramy, jest przede wszystkim kaloryczność diety. Gdy jest odpowiednio dostosowana do indywidualnych potrzeb, pozwala pozbyć się kilogramów, nawet pozwalając sobie na słodkości. 

Najlepszym wyborem na diecie są jednak zdrowe słodycze. Są to produkty, w których zredukowana jest ilość cukru, konserwantów oraz ulepszaczy smaków. Tego typu produkty nie powinny stanowić jednak podstawy diety, a być jedynie miłym jej urozmaiceniem. Spożywanie słodyczy w odpowiedniej ilości jest bardzo ważne również dla naszej psychiki. Wyrzekanie się przyjemności i bardzo mocna restrykcja w diecie prowadzi do napadów głodu, podjadania oraz może być przyczyną naszego złego samopoczucia i nastroju. Istotne jest, by zachować we wszystkim umiar i wybierać zdrowe słodycze, które smakiem w żaden sposób nie odbiegają od tradycyjnych słodyczy przepełnionych cukrem rafinowanym, będącym główną przyczyną otyłości, szczególnie wśród dzieci. 

Na jakie zdrowe słodycze warto zwrócić uwagę?

Obecnie półki sklepowe uginają się od zdrowych słodyczy rekomendowanych na diecie, ale i nie tylko. Powinny spróbować je również osoby, które nie są na ściśle określonej diecie, bo nie powodują gwałtownych wahań cukru we krwi, czego powinno się unikać, by zachować zdrowie. Wiele popularnych firm wprowadza do swojej oferty zdrowe słodycze, ponieważ obecnie jest na nie ogromne zapotrzebowanie. 

Jak zatem wybierać zdrowe słodycze na diecie? Przede wszystkim należy zawsze sprawdzić skład danego produktu. Wielu producentów stosuje chwyty marketingowe i umieszcza na opakowaniach produktów hasła, mające skusić konsumenta do zakupu. Często jednak obietnice producenta można szybko zweryfikować po przeanalizowaniu składu, w którym znajdują się wszystkie wykorzystane składniki oraz tabelkę odżywczą.

Zdrowe słodycze powinny wyróżniać się prostym i przejrzystym składem. Ich głównym składnikiem są na ogół orzechy i inne bakalie, które stanowią doskonałą bazę zdrowych i co najważniejsze sycących słodyczy. Tradycyjny cukier zastępowany jest miodem lub niskokalorycznymi zamiennikami cukru, które nie powodują wahań cukru i mają niski indeks glikemiczny. Mowa o erytrolu, ksylitolu czy stewii. Na rynku można znaleźć również czekolady bazujące na zamiennikach cukru, które mogą być spożywane również przez cukrzyków! W zdrowych słodyczach, które można kupić w sklepach, mąka pszenna zastępowana jest pełnoziarnistą, która dodatkowo dostarcza sporą ilość cennego w diecie błonnika. Wiele zdrowych słodyczy w ogóle w swoim składzie nie posiada cukru, a słodycz w nich zapewniają daktyle, które są słodkie i mają wiele witamin. Należy jednak zaznaczyć, że każde słodycze posiadają określoną ilość kalorii, więc by schudnąć, należy zawsze uwzględniać je w swoim dziennym bilansie kalorycznym. 

Domowe zdrowe słodycze na diecie

Dobrym wyborem są również domowe słodycze, które są gwarancją, że ich skład będzie uwzględniać jedynie składniki, które sami do nich dodamy. W domowym zaciszu możemy przygotować doskonałe i bardzo smaczne ciasteczka, do których upieczenia wykorzystamy pełnoziarnistą mąkę, dobrej jakości orzechy, miód oraz kawałki gorzkiej czekolady minimum 70%. Do domowych ciastek można również użyć płatków owsianych. Inną propozycją na zdrowe słodycze są domowe lody, które można wykonać z sezonowych owoców oraz jogurtu greckiego i miodu. Doskonałą opcją są także sorbety, których skład ogranicza się jedynie do owoców i substancji słodzącej, na przykład erytrolu.

Wielbiciele kokosowego smaku z całą pewnością pokochają kokosowe batoniki, które wykonane są z wiórków kokosowych, rozpuszczonej gorzkiej czekolady, mleka kokosowego i oleju kokosowego. Do posłodzenia można wykorzystać syrop klonowy lub daktylowy. Wszystkie domowe wypieki można dowolnie modyfikować i dodawać do nich inne zdrowe składniki. Oprócz dobrego smaku zdrowe słodycze cechują się wysoką zawartością błonnika, białka, witamin, minerałów i węglowodanów złożonych, które są świetnym paliwem na cały dzień. 

Jak widać, istnieje wiele pomysłów na zdrowe słodycze w diecie redukcyjnej. Będą one znacznie lepszym wyborem niż tradycyjne słodkości, które mają wysoką wartość energetyczną i pokaźną ilość kalorii. Zdrowsze odpowiedniki oprócz wysokich walorów smakowych, dostarczają cennych składników do naszego organizmu, które są gwarantem zdrowia i witalności. 

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.